Cześć. Tym razem wpis z całkiem innej beczki. Ostatnio przeszedłem przez kurs Akademi Mirosława Burnejki w którym opowiedział o rodzajach artukułów na blogu które działają. Działają czyli generują ruch na stronie oraz potencjalnych klientów.
Oto lista takich artukułów razem z przykładami:
- Listy – np. lista 50 rzeczy na wykorzystanie xxx.
- Tutoriale – pokazujemy jak coś zrobić np. założenie własnej działaności gospodarczej.
- Odpowiedź – kontrowersyjny temat. Polega na zacytowaniu wypowiedzi lub wpisu z którym się nie zgadzamy i danie na niego odpowiedzi.
- Recenzja – np. usługi, produktu, filmu lub czegokolwiek co ma związek z tematyką naszego bloga.
- Wywiad – bardzo fajny sposób na zaistnienie. Robimy wywiady z osobami, które mają szacunek w danej dziedzinie co wpływa bezpośrednio na naszą rozpoznawalność + jest szansa, że osoba z którą robiliśmy wywiad również podzieli się informacją na Twój temat w swoich mediach.
- Opinia – dzielimy się opinią na temat naszego produktu na naszej stronie.
- Best of… – np. najlepsze artykuły na naszej stronie, najlepsze technologie, najlepsze osoby w danej dziedzinie, itp.
- Wywiady łączone – wysyłamy 1 pytanie wielu ekspertom w danej dziedzinie a następnie wysyłamy informację o gotowym artykule do tych wszystkich osób i zachęcamy do podzielenia się tym zestawieniem z ich czytelnikami.
- Zza Kamery – nie należy robić tego za często. Pokazujemy jak działamy/nasza firma działa, co robimy – zawsze z myślą o idealnym kliencie.
- Checklisty – połączenie tutoriali + list. Na przykład, żeby przejść z miejsca A do miejsca B musisz zrobić x, y, z. Przy okazji można tutaj dać do pobrania dokument (checklistę) np. w zamian za maila.
- Zestawienia – bardzo podobne do best of. Tylko tutaj robimy typowe zestawienie, np. rzeczy, które ułatwiają pracę w przedziale od 100 do 150 zł. Należy się skupić na domenie jaką prezentujemy lub próbujemy sprzedać.
- Jak zacząć – tematy dla osób początkujących, które nigdy nie robiły danej rzeczy i skupiamy się na niej. Opowiadamy kawałek historii, tłumaczymy jaki jest problem i zaczynamy opowiadać jak zacząc z danym tematem.
- Definicja – kolejny kontrowersyjny rodzaj artykułów. Bierzemy definicję w naszej branży i definiujemy ją według siebie. Mówimy o tym jak to inni źle ją definiują i dlaczego. Stawiamy się w roli eksperta jednocześnie narażając się na hejt.
- Case Study – bierzemy osobę która przeszła z miejsca A do miejsca B i pokazujemy jej przykład. Jakie rzeczy zrobiła, jak wyglądał jej proces, jakich materiałów używała. Wchodzimy tutaj w rolę eksperta.
- Przewidywania – np. 10 przewidywań co się stanie z Javą w 2020, 10 przewidywań co się stanie z branżą X. Fajny rodzaj artykułów bo nikt nas nie ukarze jeżeli się pomylimy. Natomiast jeżeli będziemy mieli rację to za jakiś czas możemy zrobić artykuł o tym jak bardzo mieliśmy rację.
- Normalne wpisy – niestety są ciężkie do czytania w dzisiejszych czasach. Ludzie nie mają czasu żeby czytać zwykłe felietony. Jeżeli decydujemy się na taką formę wpisów to starajmy się za wszelką cenę wpleść w to jakąś historię – tak aby czytelnik mógł się wczuć w to co czyta.
I to na tyle 🙂. Jeżeli tu trafiłeś i prowadzisz swojego bloga/kanał na yt lub cokolwiek innego to bierz i stosuj u siebie 💪. Powodzenia!